1. osztály
Mivel ezen az évfolyamon iskolánkban 2 osztály van, ezért tartottunk olyan foglalkozást, amelyen a 2 osztály tanulói közösen vettek részt, de olyat is, ahol külön-külön.
Mivel a tanulók most találkoztak először a kódolás, robot fogalmával, ezért a közös foglalkozást egy rövid bezélgetéssel kezdtük arról, hogy mi jellemzi a robotokat, illetve hol találkozhatunk velük.
Szerettük volna, ha tanulóinkban rögzül, hogy a robotok azt csinálják, amire beprogramozzák őket, ezért robotos játékot játszottunk, ahol a gyerekek voltak a robotok, a tanító néni pedig egy papírlap segítségével vezérelte őket.
A figyelemfejlesztést, az algoritmikus gondolkodás fejlesztését segítette a Musicogram követése, melynek során egyre nehezebb feladatokat oldottak meg a gyerekek. Öröm volt látni a koncentrációt az arcukon.
Mivel az első osztályban sokszor gondot jelent a jobb és bal megkülönböztetése, ezért olyan unplugged feladatokat választottunk diákjainknak, amelyek segítik ezeknek a fogalmaknak a rögzítését.
Az osztályoknak külön is tartottunk foglalkozást, ahol Beebot/Bluebot robotméhecskékkel ismerkedtek meg, amiket nagy örömmel ki is próbáltak. Feladatuk az volt, hogy juttassák el a velük szemben ülőhöz a méhecskét. Ezt követően csoportokban irányították a kis robotot a padlón, asztal alatt illetve az asztalon is.. Nagyon tetszett a gyerekeknek, amit az is mutat, hogy a foglalkozást követő napokon többször is megkérdezték, mikor megyünk megint az informatikaterembe.