2. osztály

Ezen az évfolyamon is két osztály van, ezért itt is tartottunk közös foglalkozást, amelyen mindktét osztály részt vett, de külön csoportban is kódoltak a gyerekek.

Nagy kedvenc volt már tavaly is a Musicogram, így ez idén sem maradhatott ki, igaz nehezebb feladatokkal.

Új ismeretként megjelent az animációkészítés, amihez az iskolai tableteken található Scratch Jr alkalmazást hívtuk segítségül. Természetesen először az animáció fogalmát beszéltük meg a gyerekekkel. Amikor megtudták, hogy maguk is animációt fognak készíteni, nagyon elcsodálkoztak, de egyben kíváncsiság is tükröződött a szemükben. 

A Scratch Jr alkalmazásban megismerték a háttér, - illetve a szereplők kiválasztását, valamint azt, hogyan is kell mozgatni a szereplőket kódolással. A foglalkozásokon nagyon ügyesen segítettek egymásnak is, ha valaki valamit elfelejtett és nem talált meg.

Az osztályok külön foglalkozáson is részt vettek, aminek a különlegessége az volt, hogy szülőket, nagyszülőket is vártunk egy közös kódolásra, ahol a gyerekek tanítgatták a felnőtteket. 

A Beebot/Bluebot tulajdonságainak, működésének megbeszélését követte a robotok kipróbálása csoportokban. Első feladatként a szembenülőhöz kellett eljuttatni a robotot először egyenes vonalban, majd fordulásokkal. A kis méhecskék táncoltak, sok-sok vidám percet okozva gyereknek, felnőttnek egyaránt. Legifjabb kódolónk egy kis bölcsis volt. A szülők maguk is gyerekekké váltak erre a kis időre. Az egyik szülő elmondta azt is, hogy ez kikapcsolódás volt számára, amikor minden mást elfelejtett. 

Beebot mellett Ozobot-ot is megismerték a foglalkozáson részt vevők. Kipróbálták, hogy tényleg követi-e a vonalat és megfelelő színnel világít-e. Ozobot Bit sajnos nem mindig volt ügyes, de Ozobot Evo szorgalmasan járta a megrajzolt vonalakat.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el