3. osztály

Ezen az évfolyamon a tanulóknak van már digitális kultúra tanórájuk, de programozással, kódolással csak az elmúlt évek CodeWeek eseményein találkoztak.

Ráhangolódásként náluk is játszottunk robotos játékot, amikor először tanító néni, majd egy kisdiák egy papírlap segítségével irányította a gyerekeket.

Már tavaly is nagy kedvenc volt a Musicogram, amit idén nehezebb feldatsorokkal játszottunk.


A gyerekek nagyon szeretik az állatokat, ezért volt olyan feladat, ahol kiscicát/kiskutyát, illetve csigát kellett irányítani.

A Rodocodo alkalmazás sajnos az egyik alkalommal nagyon nehezen töltött be, így csoportokban, valamint az interaktív panelnél tudtak dolgozni a gyerekek.

A kiscsiga irányítása viszont mindenkinél sikeres volt. A legtöbben a 20 küldetésből a 17-18. szintig szinte gond nélkül eljutottak, de voltak olyan gyerekek is, akik nagyon hamar befejezték az összes küldetést.

Csatlakoztunk a Kiss András szervezte Méh-Ész Országos Logikai Verseny CodeWeek kihívásához is, ahol a méhek titkos életével kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a gyerekek nagy nevetésekkel, mivel néhány válasz nagyon vicces volt. A kódot feljegyeztük, hiszen szeretnénk majd beváltani jelvényre a versenyen is.

3. osztályos tanulóinkkal a blokkprogramozás alapjaival is foglalkoztunk egy kicsit, amikor Otto robot farmján virtuálisan gyűjtögettük a terményeket. A demo-ban 10 szint érhető el, amit a gyerekek nagyon ügyesen megoldottak, igaz végig nem sikerült eljutniuk. Jutalomként megnézhették a valódi Otto robot rövid bemutatóját is.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el