4. osztály
Az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére ezen az évfolyamon is ráhangolódásként követtük a Musicogram-ban megjelenő jeleket.
Fő célunk ezen az évfolyamon a blokkprogramozás megismertetése és a tanultak rögzítése volt különböző alkalmazásokon keresztül a fokozatosság elvének betartásával.
Az ismerkedést a Blockly alkalmazással kezdtük, ahol a tanulók több feladaton keresztül gyakorolhatnak.
Kedvenceik a Kirakós, Labirintus, Teknőc, Film alkalmazások voltak.
Az ismeretek gyakorlására az Ozoblockly oldalon Ozobot Bit és Ozobot Evo robotokat programoztuk virtuálisan blokkprogramozással. Megnéztük a programozási lehetőségeket az egyes és kettes szinten is. Ez a fellület angolul tartalmazza az utasításokat, de ez nem okozott gondot a tanulóknak, mivel az utasítások előtti kis rajzok a megértést segítették. Néhány programot rá is töltöttünk Ozobot Evo-ra, ami mindenkinek nagyon tetszett.
Ozobot irányítására virtuálisan is vannak feladatok az Ozogames oldalon, amit szintén kipróbáltunk. Az első néhány feladatot közösen oldottuk meg, de aki már ráérzett a feladatmegoldásra, egyedül is dolgozhatott.
A tanultak gyakorlására több feladatot is kipróbáltak tanulóink a code.org oldalon található játékok közül.
A sportjátékok közül az Ugrál nevezetűt közösen feldolgoztuk, megbeszéltük, majd természetesen változtathattak a diákok a lehetőségeken. A Sportok és a Kosárlabda játékokban a gyerekek a közösen elkészített feladat alapján maguk találhattak ki szabályokat. Nemcsak a saját játékkal játszottak, hanem a társukéval is.
A gyerekek nagyon szeretnek a Minecraft-tal játszani, ezért a szintén a code.org oldalon található Minecraft Kaland, Minecraft Hős és Minecraft Tenger játékban maguk találhattak ki feladatokat. Cél az volt, hogy a területet járják körbe, vágjanak ki fákat, építkezzenek. Volt olyan diák, aki egy egész ház alapjait lerakta. Először nehezebben ment a gyerekeknek a feladat megoldása, mivel kevesebb ötletük volt, de aztán mindenki belejött. Sőt, azt is mondták, hogy milyen kár, hogy vége van a foglalkozásnak, mivel újabb ötleteik vannak. Megkérdezték azt is, hogy otthon is lehet-e játszani vele. :)
Egy kígyós saját játékot is készítetünk közösen Scratch-ben.
A gyerekek nagyon szeretnek versengeni egymással, ezért egy közös CodyColor versenyen is részt vettek. Az első 3 helyezett pedig egy ötöst is kapott.
Ezen az évfolyamon is csatlakoztunk a Kiss András szervezte Méh-Ész Országos Logikai Verseny CodeWeek kihívásához, amelyben a méhek titkos életéről tanultak a diákok. A kapott kódot megőriztük, hogy be tudjuk váltani jelvényre a Méh-Ész Országos Logikai Versenyen tavasszal.