6. osztály
Célunk ezen az évfolyamon is a blokkprogramozás elmélyítése, az algoritmikus gondolkodás és a szociális kompetencia, valamint az együttműködés fejlesztése volt.
Az ismeretek felelevenítésére tanulóink a code.org oldalon található MineCraft Hős, MineCraft Kaland, MineCraft Tenger, Jégvarázs játékokkal játszottak. Először számukra is furcsa volt, hogy nekik kell kitalálni feladatokat, de végül ők is sikeresen dolgoztak a foglalkozáson.
Az együttmőködés fejlesztését segítette a csoportmunka, melynek során szabadon választhattak tanulóink a rendelkezésre álló robotok közül. Voltak, akik Ozobot-ot irányították, míg mások Edisont, vagy Maqueent /Microbit/. A feladat során egy előre elkészített pályán kellett végigmennie a robotnak.
Jó volt látni, ahogyan mértek a gyerekek, teszteltek, megállapították a hiba okát, azt igyekeztek gyorsan kijavítani, majd megint teszteltek. Végül minden sikeresen megtett útnak nagyon örültek. Mivel egy pálya volt, ezért türelmesnek kellett lenniük, de ezt is megoldották vita, veszekedés nélkül.
A CodeWeek lezárásaként egy CodyColor versenyre is sor került, ahol a végső eredmény szerinti dobogósok ötöst kaptak. A gyerekek szeretik ezt a játékot, versenyt, minden elért részsikernek örülnek. Néhány tanulónál észrevehető volt (mozgott, forgott), hogy próbálja végigvinni a kis robotot, mielőtt elhelyezi a szerinte megfelelő helyre.